Marge Monko kuulub Eesti fotokunsti rahvusvaheliselt tunnustatud eliiti. Tema sotsiaalkriitilises loomepraktikas saab jälgida mitmeid süžeeliine. 2009. aastal tõusis ta loomingu fookusse Kreenholmi manufaktuur, mille sotsiaalajaloolisele ja ruumilisele pärandile pühendas ta terve sarja teoseid. 2013. aastal võttis Monko sarnasel viisil fookusse Tallinnas tegutsenud sokivabriku Punane Koit, mis omandas tema Henkel Art Awardi näituse „Kuidas kanda punast” kontektis olulise koha.
Monko lähenemises domineerib feministlik alatoon. Keskendumine tekstiilitööstusele, mille tööhõives nagu ka toodangu sihtgrupis domineerivad naised, on seega mõistetav. Ent samas üritab ta oma teostega taasväärtustada töölisliikumist kui märksa üldisemat sotsiaalset jõudu. Ka n-ö võitlev feminism ei ole tingimata šovinism.